טרנד ה -AI קובע סדר עולמי חדש בשווקים הפיננסים

אינבידה מוכתרת כמלכה בעוד שאפל וגוגל נדחקות הצידה.

לפני מספר שבועות זה נראה כמו חלום רחוק ואולם היום שבו אינבידה תעקוף את אפל במונחי שווי שוק הולך ומתקרב כאשר הפער ביניהם נכון לכתיבת המאמר עומד על כ- 20% ו- 400 מיליארד דולר במונחי שווי שוק.

כיצד זה קרה?

טרנד ה -AI גרם תפס את אינבידה כחברה המובילה בפער ביכולת שלה לספק שבבי ai לענקיות הטכנולוגיה שנכנסו למירוץ , היכולת הטכנולוגית של שבבי ה – ai מצאו ביקוש חסר תקדים עד כדי כך שאין עומדת בקצב ההזמנות

אינבידה מוכתרת כמלכה לא רק בהייפ שיוצרת סביבה אלא בצמיחה חסרת תקדים, שימו לב למספרים,

בדוחות רבעון 4 2023 שפרסמה לפני כשבועיים היא הציגה צמיחה של 256% בהכנסות מ- 6 מיליארד דולר ל- 22.1 מיליארד דולר , זינוק של 983% ברווח התפעולי מ- 1.26 מיליארד דולר ל- 13.6 מיליארד דולר.

נראה שאנו בתקופה היסטורית בה יש הפרדות בין חברות שמיישמות ai לבין חברות שלא מצליחות להצטרף לטרנד.

מיקרוסופט, אמזון, ומטא עלו הגל והמניות שלהם ממשיכות לעלות וממשיכות לצמוח.

מיקרוסופט נראית כחברה שתרוויח מענק והיא מיישמת את תחומי ה – ai במגוון מוצריה מה שמסייע למנייה להמשיך לעלות ב – 2023 בשיעור של 12%, מטא מיישמת יישומי ai בשיפור הממשק השיווקי שלה ברשתות ועולה ב – 45% מתחילת 2023 וכך גם אמזון שעלתה ב – 18% מתחילת השנה.

ואולם לא כל הענקיות שותפות לחגיגה ונראה שמתחיל להיווצר פער וחשש בקרב המשקיעים בעיקר כלפי גוגל ואפל שמציגות תשואות שליליות מתחילת השנה בפער ממדד נאסק שעלה כ- 10% ובפער ענק מיתר החברות שציינתי בתחילת המאמר.

אפל שוקעת בסין ורחוקה להצטרף לטרנד ה -AI

לאחרונה התבשרנו שמכירות האייפון צנחו ב – 24% בסין מתחילת השנה ( שוק מרכזי של אפל) התחרות בסין גוברת ודוחקת את אפל למקום ה – 4 במכירות במכירות בשוק הטלפונים בסין

אפל חייבת להציג מנועי צמיחה חדשים למשקיעים ונראה שהיא פספסה עד כה בגדול להצטרף לטרנד ה – ai והתוצאות בהתאם.

גם האנליסטים מתחילים להוריד המלצות ומחירי יעד , ברקליס עדכן לאחרונה על הורדת מחיר יעד של מניית אפל ל- 160 דולר.

כעת נשאר לשאול מה יעשה וורן באפט עם האחזקה שלו בחברה שמהווה 6% מסך מניות אפל והיא ההשקעה הגדולה בתיק שלו , מצב בו באפט יחשוב למכור יכול להיות זעזוע נוסף.

לסיכום אפל הובילה את וול סטריט כמעט עשור במונחי שווי שוק ונראה שהיא מפנה את הבמה למלכות חדשות , חשוב להבהיר אפל ידעה תקופות קשות והמציאה את עצמה כל פעם מחדש , נראה שמוקדם להספיק אותה אך בהחלט מתחולל פה משהו עצום שמשנה סדרי עולם.

iphone

האם המודל העסקי של גוגל עשוי לקרוס לאור עליית ה- AI כתחליף למנוע החיפוש המסורתי?

גוגל שולטת כבר יותר מ- 20 שנה שליטה מונופוליסטית בתחום מנועי החיפוש כמעט ללא תחרות , השם גוגל היווה מוגל לחדשנות יצירתיות בכל השנים האלו ואולם לא נראה שהיא מצליחה לעמוד בקצב ואפילו מאכזבת

זה התחיל בשנה שעברה בהשקת בארד ( bard) כלי הבינה המלאכותית שלה שאכזב בביצועים , והמשיך ב – ג׳מיני שהחליף את בארד ומאכזב גם הוא בכך שהוא הציג תוצרים שאינם אמינים.


הצמיחה של גוגל בתחום הפרסום מאט באופן ניכר והיא צונחת בקצב דו ספרתי נמוך של 12% הרחק מאחור מהמתחרה הגדולה מטא שצומחת בקצב של 30%.

בניגוד לאפל ניתן להניח כי הגאונות שלה תמצא מנועי צמיחה חדשים ומוקדם להספיד אותה , גוגל בבעיה הרבה יותר גדולה בכך שזרוע ההכנסות והצמיחה העיקרי שלה מאויים כולו על ידי שיבוש שנוצר מצמיחת מוצר חדש , לא הרחק היום בו משתמשים ינטשו את מנוע החיפוש של גוגל ויעברו בקצב מואץ לתחליפי ai בהמוניהם , זה אמנם ייקח זמן אך העתיד של גוגל בסכנה אמיתית.

תוכן עניינים

רוצים להתייעץ?
לתאם פגישה אישית?
נשמח לעמוד לרשותכם.

בואו נקבע פגישה עוד היום.

03-376-3630

דילוג לתוכן